IT-Concern

post-header

Bellen via Microsoft Teams

Je kan bellen via Microsoft Teams en bellen via Teams; huh?. In de volksmond wordt met bellen via Teams vaak de vergaderingen via Teams bedoeld, maar wist je dat je ook ‘echt’ kan bellen via Teams? Door een juiste (technische) inrichting, kunnen we ervoor zorgen dat bellen naar/van mobiele, of vaste nummers mogelijk wordt.

Welke voordelen brengt dit met zich mee?

  • Door een koppeling tussen Teams en mobiel, of vast bellen, kan je bedrijfstelefonie werken met de statussen van Teams. Dit houdt praktisch in dat als je in een vergadering zit, of op bezet staat je niet wordt gestoord door inkomende telefonie.
  • Alles komt samen in één programma: Teams. Veel medewerkers maken al gebruik van Teams in hun dagelijkse werkzaamheden. Een nieuw programma leren is dus niet nodig.
  • Schakel snel tussen bellen en videobellen en deel je scherm.
  • Opnemen op het apparaat waar het jou het beste uitkomt, vast telefonie toestel op je bureau, mobiele telefoon of laptop.
  • Teams bellen biedt flexibiliteit. Door de inrichting is het makkelijk om nieuwe medewerkers toegang te geven tot Teams bellen.
  • Tot slot, niet onbelangrijk: de kosten. Voor het bellen via Teams kun je gebruik maken van het bestaande programma en de infrastructuur van Microsoft.

Teams bellen kent ontzettend veel mogelijkheden. Hieronder vind je er een aantal:

Automatisch opnemen

Zorgt ervoor dat je een ‘ontvangst’ kan creëren, zowel technisch als functioneel zorgt het ervoor dat gesprekken binnen je organisatie aangenomen kunnen worden. In Teams heet dit een ‘Auto-Attendant‘.

Groepsnummers en wachtrijen

Je organisatie kan zelf kiezen op welke manier gesprekken binnen je organisatie worden aangeboden door de ‘Call Queue‘ in Teams. Wens je dat inkomende telefonie altijd in een vaste volgorde bij medewerkers overgaat, of juist bij de langst beschikbare. Het is allemaal in te richten.

Voicemail

Ook Teams bellen heeft een voicemail functie. Je kunt ervoor kiezen om voicemails op een centrale plek, of in persoonlijke mailboxen terecht te laten komen. Je hoeft dus niet naar een voicemailnummer te bellen, maar luistert het voicemailbericht af op je telefoon of laptop.

Opnemen van gesprekken

Je hebt de mogelijkheid om gesprekken makkelijk op te nemen door middel van ‘Call Recording’. Dit kan gebruikt worden voor bijvoorbeeld trainingsdoeleinden of om gemaakte afspraken na te gaan.

Gedelegeerde

Wist je dat je zelfs in kan stellen dat iemand anders jouw telefoongesprekken op kan nemen en vanuit jou kan bellen? Dat is erg handig voor een secretaresse of assistent.

 

Wil jij weten over wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen en hoe wij zo’n inrichting zouden aanpakken? Neem dan hier contact met ons op.